Voorwaarden
Voorwaarden
invoering
Hieronder staan onze voorwaarden. Deze zijn altijd van toepassing wanneer u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze website en bevatten belangrijke informatie voor u als koper. Lees de voorwaarden goed door. We raden u ook aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze later nog eens kunt nalezen.
Artikel 1 – Definities
“www.la-magie-des-puzzles.be”: de website van de eenmanszaak Toysandcoland (Gerodez Stephan) waarop de producten worden aangeboden en verkocht aan klanten.
“Klant”: elke natuurlijke of rechtspersoon die via de website een bestelling plaatst
"Bestelling": het verzoek van de klant om een verkoopcontract af te sluiten tussen La Magie des Puzzles en de klant met betrekking tot de producten die in de online winkel worden aangeboden.
“Producten”: alle goederen aangeboden door La Magie des Puzzles via de webwinkel www.la-magie-des-puzzles.be die het voorwerp kunnen uitmaken van één of meerdere overeenkomsten.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Toysandcoland opererend onder de naam www.la-magie-des-puzzles.be ingeschreven bij de Banque Carrefour des Entreprises (KBO) onder nummer 763453346 Het btw-nummer is BE0763453346 ('Ondernemer')
Artikel 3 - Toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden
1. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Puzzle Magic zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2. Indien de klant in zijn bestelling, bevestiging of mededeling houdende een aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van of niet voorkomen in de algemene voorwaarden, binden deze Puzzle Magic slechts indien en voor zover deze uitdrukkelijk schriftelijk door La Magie des Puzzles
3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn deze voorwaarden eveneens van toepassing, maar kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die hem het meest gunstig is. .
Artikel 4 - Tarieven en informatie
1. Alle op de website en in andere materialen van La Magie des Puzzles genoemde prijzen zijn inclusief btw en andere van overheidswege opgelegde heffingen.
2. Indien er verzendkosten in rekening worden gebracht, wordt dit tijdig voor het sluiten van de overeenkomst duidelijk vermeld. Daarnaast worden deze kosten apart aangegeven in het bestelproces.
3. De inhoud van de website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Puzzle Magic kan echter niet garanderen dat alle informatie op de website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de website en in andere Puzzle Magic documenten zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
4.La Magie des Puzzles kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.
Artikel 5 - Sluiting van het contract
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod van de ondernemer en het voldoen aan de daarbij door de ondernemer gestelde voorwaarden.
2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst te herroepen.
3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of het sluiten van de overeenkomst door de klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, is de ondernemer pas gerechtigd om aan zijn verplichting te voldoen na ontvangst van de juiste gegevens.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering specifieke voorwaarden te verbinden, zoals vooruitbetaling.
5. Het bedrijf heeft het recht bestellingen te weigeren van klanten die handelen in de uitoefening van hun beroep of bedrijf.
Artikel 6 - Registratie
1. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de website kan de klant zich registreren via het aanmeldformulier/account login mogelijkheid op de website.
2. Tijdens het registratieproces kiest de klant een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de website. De klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende betrouwbaar wachtwoord.
3. De klant dient zijn identificatiegegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) strikt geheim te houden. Bedrijf is niet verantwoordelijk voor eventueel misbruik van inloggegevens en mag er altijd vanuit gaan dat een klant die zich registreert op de website ook echt die klant is. Alles wat via het account van de klant gebeurt, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van de klant.
4. Indien de klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens in handen van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn wachtwoord te wijzigen en/of de ondernemer hiervan in kennis te stellen, zodat de ondernemer passende maatregelen kan nemen.
Artikel 7 - Uitvoering van de Overeenkomst
1. Na ontvangst van de bestelling door de ondernemer, zal de ondernemer de producten zo spoedig mogelijk verzenden met inachtneming van het bepaalde in lid 3 van dit artikel.
2. De ondernemer is gerechtigd derden in te schakelen bij de uitvoering van de verplichtingen uit de overeenkomst.
3. De levertijd bedraagt doorgaans 2-3 werkdagen. De wijze van levering kan op verschillende manieren plaatsvinden en is ter beoordeling van de ondernemer.
4. Indien de ondernemer de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt hij de klant daarvan in kennis. In dit geval kan de klant een nieuwe leveringsdatum overeenkomen of heeft hij de mogelijkheid om het contract kosteloos te beëindigen.
5. De ondernemer raadt de klant aan de geleverde producten te inspecteren en eventueel geconstateerde gebreken binnen bekwame tijd schriftelijk of per e-mail te melden. Zie het artikel Garantie en naleving voor meer informatie.
6. Zodra de te leveren producten zijn afgeleverd op het opgegeven afleveradres, gaat het risico met betrekking tot deze producten over op de klant. Indien uitdrukkelijk anders is overeengekomen, gaat het risico eerder over op de klant. Als de klant besluit de producten terug te nemen, gaat het risico over bij de overdracht van de producten.
7. De ondernemer is gerechtigd een soortgelijk product van gelijke kwaliteit te leveren aan het bestelde product, indien het bestelde product niet meer beschikbaar is. De klant heeft dan het recht om de overeenkomst kosteloos te herroepen en het product kosteloos te retourneren.
Artikel 8 - Herroepingsrecht
1. De klant heeft het recht de overeenkomst op afstand met de ondernemer binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen te ontbinden. De bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de klant, of een vooraf door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, of:
- als de klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
2. Alleen directe retourkosten zijn voor rekening van de klant. De klant dient dus zelf de retourkosten te dragen.
3. Indien de consument een bedrag betaald heeft voor de geretourneerde producten, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten, aan de klant terugbetalen. De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als waarop de klant de bestelling heeft betaald.
4. Binnen de in lid 1 genoemde herroepingstermijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant stemt ermee in de verpakking niet te openen en het product niet te misbruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten te verifiëren. Uitgangspunt hierbij is dat deze controle niet verder mag gaan dan wat de klant in een fysieke winkel zou kunnen doen. De plasticfolie die om de meeste producten wordt geplaatst, moet altijd intact zijn.
5. De klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
6. De klant kan de overeenkomst herroepen conform lid 1 van de in dit artikel gestelde termijn door de ondernemer te melden dat hij afziet van de aankoop. Bij een digitale melding bevestigt de ondernemer de ontvangst van deze melding. Na ontbinding heeft de klant 7 dagen de tijd om het product terug te sturen. Het is ook mogelijk om het product binnen de in lid 1 van dit artikel genoemde bedenktijd direct te retourneren, mits het modelformulier voor herroeping of een andere ondubbelzinnige verklaring van herroeping is bijgevoegd.
Producten kunnen geretourneerd worden naar:
De magie van puzzels
Gieterijstraat 73
7390 Quaregnon
Artikel 9 - Betaling
De klant dient betalingen aan het bedrijf te verrichten volgens de betaalmethoden die zijn aangegeven in de bestelprocedure en, indien van toepassing, op de website. Het Bedrijf is vrij in de keuze van de betaalmethoden die het aanbiedt en deze kunnen ook van tijd tot tijd veranderen.
Artikel 10 - Garantie en conformiteit
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst geldende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften . Indien specifiek overeengekomen, staat het bedrijf er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de klant op grond van de overeenkomst al heeft en kan inroepen.
3. Indien het afgeleverde product niet beantwoordt aan de overeenkomst, dient de klant de ondernemer binnen een redelijke termijn na constatering van het gebrek daarvan in kennis te stellen.
4. Indien de ondernemer de klacht gegrond acht, worden de betreffende producten na overleg met de klant gerepareerd, vervangen of terugbetaald. De maximale vergoeding is gelijk aan de prijs die de klant voor het product heeft betaald. Dit artikel sluit een beroep op eventuele schadevergoeding niet uit.
Artikel 11 - Aanbiedingen
Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld in de aanbieding. Mondelinge toezeggingen zijn eerst bindend nadat deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd. Aanvullingen, wijzigingen en/of andere afspraken zijn slechts van kracht indien schriftelijk overeengekomen. Aanbiedingen van Magic of Puzzles gelden niet automatisch voor nabestellingen. Verschillende kortingscodes, acties en coupons kunnen niet samen gebruikt worden. Er kan slechts één kortingscode per bestelling worden gebruikt. Een cadeaubon kan worden gebruikt met een kortingscode. Een cadeaubon is 1 jaar geldig. Ten slotte kan La Magie des Puzzles niet verantwoordelijk worden gehouden voor haar aanbod als de klant zou hebben begrepen dat het aanbod, of een deel ervan, een kennelijke fout of een materiële fout bevatte.
Artikel 12 - Klachtenregeling
1. Indien de Klant een klacht heeft over een Product (conform artikel 10) en/of over andere aspecten van de dienstverlening van het Bedrijf, kan hij deze per telefoon, e-mail of post richten aan het Bedrijf. Zie contactgegevens onderaan de Algemene Voorwaarden.
2. Het bedrijf zal de klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht geven. Indien het nog niet mogelijk is om een inhoudelijk of definitief antwoord te geven, zal het bedrijf dit binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht bevestigen en aangeven binnen welke termijn het voornemens is een inhoudelijk of definitief antwoord te geven op de klacht van de klant.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze indienen bij het Europees Consumenten Centrum België Hollandstraat 13 1060 Brussel +32 2 892 37 12 - https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Artikel 13 - Privacybeleid
Door onze site te bezoeken en bestellingen te plaatsen, vertrouwt u ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen en ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld.
Via onze website verzamelen we bepaalde gegevens. Hoewel de meeste informatie op deze site beschikbaar is zonder persoonlijke informatie te verstrekken, kan u om persoonlijke informatie worden gevraagd. Deze informatie wordt alleen gebruikt om u kwaliteit en persoonlijke service te bieden. De door u verstrekte informatie wordt opgeslagen op onze eigen beveiligde servers op www.la-magie-des-puzzles.be. We zullen deze informatie niet combineren met andere persoonlijke informatie waarover we beschikken.
Conform de wet 'verwerking van persoonsgegevens van 08/12/1992' heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien en te verbeteren. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart), kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag gericht aan de Magie des Puzzles, rue de la Fonderie 73 te 7390 Quaregnon, België, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens of via de klantenservice lamagiedespuzzles@hotmail.com. Indien nodig kunt u ook de rectificatie vragen van gegevens die foutief, onvolledig of niet ter zake dienend zijn.
Artikel 14 - Slotbepalingen
1. Het contract wordt beheerst door het Belgisch recht.
2. Voor zover door dwingend recht niet anders wordt bepaald, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Belgische rechter in het arrondissement waar de onderneming gevestigd is.
3. Indien enige bepaling van deze voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van alle voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging een of meer nieuwe bepalingen vaststellen, die zoveel als rechtens mogelijk is de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte geven.
4. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden mede begrepen communicatie per e-mail en fax, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.
Artikel 15 - Contactgegevens
Heeft u na het lezen van deze voorwaarden nog vragen, klachten of opmerkingen, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.
Algemene voorwaarden - Versie 01/03/21
Neem contact met ons op!
De magie van puzzels
Stephan Gerodez
Gieterijstraat 73
7390 Quaregnon
BTW: BE 0763.453.346
E-mail: lamagiedespuzzles@hotmail.com